VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV!


Ibland blir jag så sjukt irriterad på det utseendefixerade samhälle vi lever i. Varför känner alla unga tjejer och kvinnor ständig press över att se så smala ut? Jo på grund av media! Det är inte OKEJ!

För vissa går det så långt att de svälter sig själva, vilket jag tycker är helt sjukt. Mat är gott, mat ska man njuta av. Vad gör det om man väger 50, 60 eller 70? Vad spelar det egentligen för roll? Huvudsaken är att man mår bra och tycker om sig själv, vilket jag tycker att man ska göra med all rätt i världen!

Sen när blev det fint när man ser revbenen vilket man gör på många av dessa stora catwalk-modeller. Personligen fångar modeller som har former min uppmärksamhet mer, dom är vackra, snygga och får en att tycka om sig själv mer, och vore inte ändå det bättre reklam för kedjorna? Om de visar snygga formiga kvinnor, då tror jag att många fler kommer vilja köpa kläderna, dessutom att man får bättre självförtroende och tycker om sig själv mer.

Jag hoppas verkligen att vi i framtiden kommer titta tillbaks på den här tiden, att människor kommer tänka att det är bättre att äta bra & träna för att må bra och att våran enda tanke kommer att vara: VAD TÄNKTE MÄNNISKOR MED PÅ DEN HÄR TIDEN? För det är ett sjukt samhälle.


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jag håller fullständigt med dig. Men, fyfan vad jag hatar den där bilden. Den föreställer en anoreltiskt tjej som kollar sig själv i spegeln och ser en tjej som är mulligare. Vad vill dom komma fram till? Tjejen hon ser i spegeln är ju fan normalstor med lite höfter? Knappt överviktig.

2010-12-08 @ 08:02:13
URL: http://jagskrivervadfanjagvillimin.blogg
Postat av: anna

Håller med! Bra sktivet :)

2010-12-08 @ 14:26:48
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: ♫♪ Sandra T

så sant som du skrivit!

2010-12-08 @ 16:06:37
URL: http://sandramusic.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-mail: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs


Kontakt:
MondaytoSunday.blogg @hotmail.com