Må-bra-mat.

Nu ska vi prata om tankar kring något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, nämligen träning och kost.
 
Jag har alltid varit aktiv och ätit bra mat och det senaste året har jag tränat hårdare än någonsin och nu, såhär lagom efter nyår bestämde jag mig för att nu, detta år, denna sommar, ska jag våga gå runt i en bustier utan att känna mig obekväm och inte behöva känna obehag på stranden. Men samtidigt vill jag ändå fortsätta känna mig såhär stark som jag gjort det senaste året!
 
Mitt problem har alltid varit att jag ätit för mycket, inte för onyttigt, men i år så vill jag förändra saker. I år ska jag förändra saker! Jag vill att mina muskler ska synas mer och jag vill vara mer vältränad än någonsin till sommaren 2013!
 
Vad är då lösningen? Jo, först och främst är ALDRIG, ALDRIG någonsin att svälta sig en bra lösning! Tro mig, det hjälper inte. Det som sker då du svälter dig är att kroppen tar energi från dina muskler, vilket innebär att din muskelmassa minskar, och ja, efter det tar kroppen energi från ditt kroppsfett, men när du sedan börjar äta som vanligt igen (vem orkar svälta sig förevigt?) tar kroppen tillvara på energin extra mycket, vilket gör att du fortare går upp i vikt igen. Dessutom så orkar du inte träna om du inte äter och kroppen mår dåligt när den inte får i sig de proteiner, fetter och vitaminer som den behöver. 
 
Men hur som helst. Min lösning är en kostplan, och här ovan kan ni se min frukost bestående av grönt te (det får igång kroppen på en gång!) och en portion gröt med lite hallon.
 
Min lunch bestod av en mumsig sallad innehållandes räkor, ägg, fetaost, avocado, tomat, ruccolasallad och gurka tillsammans med en low-carbmacka med kalkon på. Supergott och nyttigt!
 
Huvudnyckeln är att äta ofta, så att förbränningen hålls igång hela tiden, men samtidigt ska man ändå vara försiktigt. Det är lätt att stoppa i sig för mycket när man tänker att man ska äta ofta. 
 
Ett tips är att aldrig skippa frukosten, och planera den noga! En bra frukost gör ofta hela dagen mycket bättre. Kliv upp lite tidigare, slå igång din favoritlåt och sätt dig ned och ät din goda och nyttiga frukost i lugn och ro. Bättre start finns inte!
 
Jag brukar alltid äta en portion gröt eller ägg till frukost. Det ger mycket energi och gör så att du inte blir så sötsugen innan lunch. Men skulle du bli sötsugen, ta en frukt!

Kommentarer
Postat av: alma

jättebra inlägg och du har en väldans fin blogg!

2013-02-05 @ 18:30:26
URL: http://almawiola.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-mail: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs


Kontakt:
MondaytoSunday.blogg @hotmail.com