Almost everything I wish I'd said the last time

Klicka på bilden för att ta del av en av mina listor med lite blandad gammal och ny musik.
Från vänster till höger: Ben Howard, Sia, Kings of Leon, Calvin Harris, the Temper Trap, Erik Hassle, Birdy, Wakey! Wakey!, Thomas Stenström, We are Augustines, Mumford & Sons och Florence + the machine.
 
Vissa dagar, eller nästan alla dagar, kan man bara drunkna i fin, glad, sorglig, peppande eller rolig musik.  Idag är just en sådan dag. Jag sitter på tåget på väg hem från Oslo och tittar ut genom fönstret med mina lila proppar i öronen som skriker ut musik. Bara en sådan enkel sak som en riktigt bra låt kan förändra en hel dag och göra en tågresa eller en dålig dag till något mycket roligare.
 
Men ännu en sak som är så speciellt med musik är att det inte egentligen spelar någon roll vad man lyssnar på, bara det framkallar känslor. 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Tåg & musik är en bra kombination :D

2012-10-15 @ 21:00:45
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: anna

åh, kul med lista! :) ska lyssna sen när jag har tid!

2012-10-16 @ 10:40:48
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Jennie

Håller med, men för mig framkallar alltid musik nån sorts känslor!
Vare sig vilken genre det är eller om det är julmusik! :)
Men jag e sån som verkligen också lyssnar på texterna och de representerar väldigt ofta mina känslor för personer och/eller mig själv, saker, livet, händelser m.m. Därför kan det ju också va väldigt svårt att höra en låt sen som man förknippar med en speciell person eller händelse. Tycker iaf. jag. Men jag kan ändå aldrig sluta lyssna!
Musik är stor del av mitt liv!

Svar: Jag håller med dig fullständigt! Musik är så starkt att vissa låtar förknippar man med vissa händelser eller personer och då kan det vara svårt att lyssna på dem senare. En låt kan verkligen borra sig in i märgen i kroppen och påverka något så otroligt! Musik är så mycket mer än bara toner och texter.
Evvie

2012-10-16 @ 21:43:08
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-mail: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs


Kontakt:
MondaytoSunday.blogg @hotmail.com