RESTEN AV SVAREN. DEL TVÅ.

Hur gammal är du?
16 bast! Fyller 17 i December.
Hur mycket betyder fotografering för dig och varför började du fotografera? Du tar jättefina bilder btw!
Åh, tack! Att fotografera betyder jättemycket för mig trots att jag inte är nått proffs direkt. Men när jag fotograferar känner jag att jag är mig själv, att jag hör hemma.
favvoaffär?
Monki och H&M.
vad tycker du om skvallerbloggar?
Jag brukar inte läsa skvallerbloggar, orkar verkligen inte sitta och läsa massa skit om andra människor. Man har väl fullt upp med sitt eget? Plus att jag inte skulle velat att folk suttit och hittat på massa strunt om mig i sina bloggar.
favoritfilm?
Twilight såklart! Men också Remember me och A cinderella story. Är dock en allätare, gillar all sorts filmer egentligen.
älsklingsmat?
Älskar all sorts mat, men thaimat är asgott! Jag älskar potatisgratäng, sallad och kycklingvingar också. Muums! Och en god pizza kan väl ändå ingen motstå?
vilken är din största dröm?
Att jag ska få bli en berömd sångerska i ett coolt band, eller att få spela in massa grymt roliga filmer.
hur kommer det sig att du började blogga?
Jag har alltid varit en sån person som gillat att skriva av mig. Allt känns liksom bättre när man skriver av sig. Plus att det är roligt att titta tillbaks i gamla arkiv och se hur man var då. När jag började blogga så var det inte så många som bloggade, men jag tyckte det verkade som en kul grej!
tycker du samhälle är en jobbig linje?
Nej, faktiskt inte så jobbig som jag trodde den skulle vara. Tror natur är mycket jobbigare!
vad lyssnar du på för musik?
Jadu, kolla under fliken musik& videor. Men jag älskar alla band och artiste som skriver meningsfulla låtar. Typ som The Fray, Erik Hassle. Jag älskar också The Killers, Kings of Leon och Coldplay. Så, typ rock- indierock lyssnar jag väl på som mest.
Tycker du att Jennie Eriksson är bäst? Det har ju gått rykten om det och man börjar ju undra..
Hmm.. Det där var en svår fråga, jag har länge gått och funderat på det jag med faktiskt, men tja.. ja hon är väl bäst enligt många!
är det fult när killar har långt hår?
Jag tycker hellre att killar ska ha långt hår än snagg om jag får säga så. Och alla passar väl i olika frisyrer, men nej jag tycker inte att det är fult! Inte så länge det inte går "över gränsen", alltså att det blir väldigt slitet, ovårdat och alldeles för långt.
när fick du din första kyss?
Det var väl när jag var tre, men den riktiga puss som jag fick var i förskolan, då två killar kom fram till mig och min bästa kompis Josefine och sedan så sa den ena killen: Kom Eveline. Jag tänkte; okej. Han bad mig sätta mig ner på en trappa och sedan så pussade han mig. Jag avskydde dock den här killen och tyckte han var jättejobbig, så jag tog ett snack med honom och bad honom aldrig säga det till någon. HAHAH, elak jag vet! När jag sedan gick tillbaks till min bästa kompis sa hon att den andra killen pussat henne också. Dom hade tydligen gått ihop och planerat alltihop. HHAHA.
vad heter den första personen du var kär i?
Jag hade en crush på en kille i 2:an som hette Jonas. Men jag kan väl inte direkt kalla det kär. Men den första person som jag blev kär i på riktigt var Rikard, det varade från 4:e klass till 6:e klass. Och ja, det är samma Rikard som jag varit tillsammans med nyligen, haha.
hur ofta petar du näsan?
Varje dag? Det gör väl alla normala? Man måste ju få ut kråkorna i näsan liksom.
Soundtracket till ditt liv?
Oj, så svårt! Jag lever för musik och andas för musik, men jag skiftar favoritlåtar från dag till dag och jag kan nog inte välja en som representerar mig, men om jag ska välja en låt som är någorlunda nära så får det bli Erik Hassles låt- Bump in the road. Eftersom att den låten påminner mig om att det kan komma jobbiga tider, men att det alltid blir bättre längs vägen.
Vart bor du?
I Sundsvall och i Oslo på deltid eftersom att min pappa bor där och kommer därifrån. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-mail: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs


Kontakt:
MondaytoSunday.blogg @hotmail.com