pärlor och strass hela natten lång

Glad påsk på er sötnosar! Ikväll ska jag dansa iförd en 20-talsutstyrsel. Min fina vän Ella ska nämligen ha en fest med 20-talstema. Det ska bli så roligt att få dansa runt sådär extra fin hela kvällen. Tänkte fota lite senare, så då kan ni få se hela outfiten. Puss och Kram!

eyeliner, guld och rosa

Topp h&m, jeans Bikbok, transparent skjorta vintage, halsband h&m, platåskor nelly.

Godkväll & hej! Har haft en sån fin helg trots sjukdom. Igår hade jag två fina vänner på besök och vi åt middag, såg film och hade det supermysigt. Idag har jag och en vän varit ute i flera timmar i det vackra, underbara vårvädret. Vi åkte madrass, solade, grillade, planerade en bunt med roliga saker och bara njöt av att livet, livet, är faktiskt ganska löjligt bra ibland. Kram på er! Imorgon ska jag ta mig till tid att svara på era kommentarer. Nu vaknas söndagsmys och här får ni något skönt för öronen

tjugoförsta mars

Är äntligen en fri människa, åtminstone för en helg. Skrev min sista tenta idag på ett tag. WIHO. Att tentaveckorna är klara firar jag med soffläge hela dagen. Har dragit på mig feber och massa otrevligheter. Men det gör ingenting när man har så mycket fint att se fram emot de närmaste veckorna, så som Mumford & Sonskonsert, en resa till underbara Italien med mamma och inte minst att snart, snart kan man springa runt i kjolar och bara ben. Kram på er!

super wallflower geek

Jag har inte gått och begravt mig själv. Jag har inte övergett mina kära läsare. Jag har bara.. haft ett liv, är vad jag önskar att jag skulle kunna säga. Nä, har legat över böckerna den senaste tiden varav den dåliga uppdateringen. Men snart är det över! Annars då? När jag var i Innsbruck så sprang jag på den absolut mest perfekta tröjan man kan ha då man studerar fysik och såna liknande lätta ämnen. Så nu förtiden sitter jag mest hemma och posar med den. Har dessutom blivit så nerkärad i Wallflower att jag börjat läsa boken. Ha det gött!

Och jag sprang runt i Münchens gator

Vi vandrade i Münchens gator, bland vintagecafèer och retrobutiker i underbara sjutton plusgrader. Drack Orangen saft på en uteservering, bara för att vi kunde. Mina vårkänslor tog över och jag blev tvungen att inhandla en skinnjacka, som för att fira den vackra temperaturen. Vi åt tapas på en fin modern resturant om kvällen och avslutade besöket med ett klassiskt nattbesök på Starbucks innan det senare vandrades hem till hotellet. Idag väntade en underbart god hotellfrukost, och hemfärd mot Oslo.

I know exactly where the fire escapes are.

A whop from Münich.

hello from Predazzo

Buonasera! Igår såg vi Johan Olssons enormt imponerande insats i skidspåret live i Val di Fiemme, hejjade som galningar med både norska och svenska flaggor i händerna, fikade på mysiga cafèer, åt underbar middag och strosade runt i gatorna i den lilla byn Predazzo. Åh, jag trivs lika bra varje gång jag är i Italien. Det mysigaste landet på denna jord, helt klart.

a postcard from innsbruck

Befinner mig i nuläget i Val di Fiemme, där skid-VM går av stapeln. Igår landade vi i Munchen och sedan bilade ner till vackra Innsbruck där vi åt middag, drack te i massor och njöt av vacker utsikt. Nu ska jag kila iväg för att äta frukost, sedan bege mig till arenan för att se dagens skidtävling. Ha en fin dag!

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs