MITT 2010

Bättre sent än aldrig?


Januari var en månad full av skola och jag gled mest med. Tänkte tillbaks till det underbara 2009 och var konstigt nog inte alls så glad över att det precis blivit ett nytt år. Jag shoppade skor, åt godis, var i Oslo, blev medlem i min förening, såg otroligt mycket på One Tree Hill♥ och började även se True Blood, något som senare gled ut i sanden.


Februari bestod av roliga kvällar tillsammans med vänner, några galnare än andra, och mysiga hemmakvällar. Jag köpte en ny telefon, en dålig, men tålig telefon som passade mig. Teatern upptog väldigt mycket av min tid och hann även med lite shopping. Nördade OS, framförallt skidskytte vilket jag tycker är en väldigt intressant sport. Kylan var februaris ända minus.


Mars månad var händelserik, for till Oslo, blev matförgiftad, köpte mina älskade babyrosa Converse, hade mysiga kvällar med vänner och hatade kylan något otroligt. Gick in i någon sorts vår/vinterdepression tror jag.


April bestod av teatertränande, teaterpremiär, partykvällar och häng med fina vänner. Köpte en maskeradmask och hade photoshoot med Lisen. Avslutning med teatern, vilket var lite sorgligt. Men en ganska rolig månad faktiskt trots min fortsatta lilla vår-depression. Men sånt tillhör ju tonåren, right?


I Maj smakade jag Sushi för första gången, jag for till Oslo för en helg, blev totalt beroende av The vampire diaries och förälskade mig i Stefan. Jag hängde mycket på cafeér och var sjukt less på skolan. Slutet av maj blev en helvändning för mig. Ett förhållande tog slut och vi vet ju alla hur man mår efter ett slut med någon som man stått så otroligt nära? Slutet av maj innebar mycket häng med min underbaraste vän som alltid fanns där för mig och stöttade mig. När jag tänker efter så var majs sista dagar inte så illa. Jag kom närmare folk jag inte stått nära förut.


Juni var en skön och härlig månad. Eclipse hade premiär så jag och ett gäng fina tjejer drog på premiären, Donken hade sänkt Mcflurry-priset till 10 kr vilket jag och mina vänner utnyttjade väl. Skolan slutade, firade vänners student, solade och hängde. Sommarjobbade med en kompis och hade många grillkvällar tillsammans med mina fina vänner. Photoshoot med Frida och midsommarfirande med Jenny. Mysigt!


Juli månad kan sammanfattas med gatufesten, Markus Krunegård, shopping, tivoli, fotboll och grillkvällar med fina vänner. Några dagar av Julis början upptog väldigt mycket tankar och fokusering kring Eclipse, såklart.


I Augusti for jag till Oslo, shoppade, packade och for till Italien. Vi besökte Venedig, en vacker och speciell stad. Vi åkte på gondoler och jag shoppade. Vi besökte Florens, en underbar stad med mycket sevärdigheter och god mat. Bologna blev nästa stopp där vi åt sjukligt god pasta. Efter Bologna bar det av till Sicilien där det första stoppet blev Letojanni och Taormina där vi var i 4 dagar. Vi snorklade, badade och solade. Vi tog sedan tåget till en liten by utanför Palermo där jag testade Scuba-diving vilket var superkul! Det enda minuset var att mina simfötter var för små, så min fot blev blå. Vi for sedan till Palermo, en fin stad, men vissa gator var sjukt smutsiga! Efter några nätter där så for vi till en av mina absoluta favoritstäder, nämligen Rom. Åh det är fint där!
Efter Italienresan for jag till Stockholm och besökte Gröna Lund, shoppade och hade superkul med Jenny.

När skolan började var det dags för föreningsveckan och det var faktiskt roligt att träffa alla igen. Skojigt!


September. Skola, kvällsmiddagar. Blev fotad för en annons, köpte kofotsskor(kilklackisar) och spenderade hela kvällarna med att testa kläder typ. Började också planera min flytt till Oslo och i skolan knäppte vi många fina bilder i webcamen med våra nya skoldatorer.


I Oktober for jag till STHLM med stort S med mamma. Vi hade supermysigt med shopping, restaurangbesök och lite vandrande runt i Stockholm. Var mycket på restaurang och knäppte mycket höstbilder. Det är ju så fina färger på hösten.


November. Shopping. Oslo. Harry Potter premiären. Shoppade många par skor, kanske för många och började lite smått handla julklappar.


December var en sjukt bra månad. Twilightkvällar, Buffymys med Lisa tillsammans med Ben & Jerrys, middagar, shopping, födelsedagsfirande, tjejmiddagar, photoshoot, julafton, Oslo, födelsedag. Hade födelsedagsmiddag med mina fina tjejer och firade nyår.


Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

så mycket härliga fina bilder :D

Sv: Min pappa bor i dubai så därför åker jag dit varje lov ;-) kom hem igår!

Ha en toppen start på veckan, sov gott!

2011-01-10 @ 22:48:55
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-mail: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback

Hej och kul att du hittat hit!

Mitt namn är Amanda Eveline och jag är en halvnorsk 19-årig tjej som precis tagit studenten och blivit utsparkad från mitt barndomshem. Jag spenderar dagarna i föreläsningssalar, eftermiddagarna i fina klädesbutiker,kvällarna med en kopp te vid spotify i min fina nya lägenhet, helgerna på resande fot med kameran i högsta hugg och nätterna på klubbar tillsammans med fina vänner och fräck musik.

/>
Här får ni en inblick i mitt liv fyllt av fina saker, som varierar mellan rockigt och flickigt. Musik, saker man har på sig, tankar kring livet och vilda bilder. Hoppas ni trivs


Kontakt:
MondaytoSunday.blogg @hotmail.com